§ 1
Rada Szkoły Pompowej Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, nazywana dalej Radą, jest zespołem roboczym w rozumieniu § 24 pkt 15 Statutu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.
§ 2
- W skład Rada wchodzi nie mniej niż 8 i nie więcej niż 14 członków, będących członkami PTD oraz Dyrektor Szkoły Pompowej.
- Zarząd Główny PTD nowej kadencji na swoim pierwszym posiedzeniu powołuje Dyrektora Szkoły Pompowej, który kieruje pracami Rady.
- W terminie miesiąca od powołania Dyrektor Szkoły przedstawia Zarządowi proponowany skład osobowy Rady. Zarząd może zatwierdzić skład proponowany przez Dyrektora albo wprowadzić w nim zmiany, lecz nie większe niż dotyczące połowy członków Rady.
- Rada działa do zakończenia kadencji Zarządu Głównego, który ją powołał.
- Funkcję Dyrektora Szkoły można pełnić tylko raz. Członkiem Rady można być wielokrotnie. Członkiem Rady może też być były Dyrektor Szkoły Pompowej.
- Funkcję członka Rady można łączyć z innymi funkcjami w Towarzystwie, w tym we władzach Towarzystwa.
§ 3
- Zarząd Główny może odwołać członka Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek Dyrektora Szkoły, w szczególności wówczas, gdy członek nie wywiązuje się z obowiązków związanych z pełnieniem funkcji.
- Zarząd Główny może odwołać Dyrektora Szkoły z ważnych powodów.
- Członek Rady i Dyrektor Szkoły mogą zrezygnować z pełnionej funkcji w każdym czasie.
- W razie odwołania, rezygnacji, utraty członkostwa w PTD albo śmierci członka Rady albo Dyrektora Szkoły Zarząd niezwłocznie uzupełnia skład Rady.
§ 4
Do zadań Rady Szkoły Pompowej należy:
- Bieżące kierowanie działalnością Szkoły Pompowej PTD;
- Przygotowanie programu merytorycznego kursów: otwierającego, podsumowującego, re-certyfikującego;
- Określenie zakresu i programu merytorycznego dotyczących staży w ośrodkach referencyjnych;
- ustalanie i zatwierdzanie listy ośrodków referencyjnych uprawnionych do prowadzenia staży kierunkowych;
- Określenie zasad zaliczenia poszczególnych cykli Szkoły Pompowej oraz kursu re-certyfikującego;
- Opracowanie treści ofert dla sponsorów Szkoły Pompowej;
- Proponowanie Zarządowi Głównemu stawek wynagrodzeń dla prowadzących zajęcia w ramach Szkoły Pompowej oraz organizatorów poszczególne aktywności w ramach „Szkoły Pompowej”.
- Opiniowanie inicjatyw PTD w zakresie zmian systemu refundacyjnego i innych obszarów związanych z zaawansowanymi technologiami stosowanymi w leczeniu cukrzycy (np. edukacji, wyceny punktowej wizyt itp.)
- Proponowanie Zarządowi Głównemu PTD zmian w systemie refundacyjnym technologii stosowanych w leczeniu cukrzycy oraz innych obszarach ściśle związanych ze stosowaniem zaawansowanych technologii w diabetologii (np. edukacji, wyceny punktowej wizyt itp.).
§ 5
- Ani Rada ani poszczególni jej członkowie nie są uprawnieni do zaciągania zobowiązań oraz rozporządzania prawami w imieniu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.
- Koszty funkcjonowania Rady pokrywa Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.
§ 6
- Pracami Rady kieruje Dyrektor Szkoły Pompowej. Dyrektor Szkoły Pompowej reprezentuje Radę wobec Zarządu Głównego.
- Rada podejmuje decyzje na posiedzeniach, które mogą odbywać się on-line lub stacjonarnie, w zależności od potrzeb.
- Posiedzenia Rady zwołuje Dyrektor Szkoły Pompowej, informując wszystkich członków Rady o terminie i sposobie odbycia posiedzenia z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
- Rada może podejmować decyzje, jeżeli na jej posiedzeniu obecny jest Dyrektor Szkoły i wszyscy członkowie Rady zostali zawiadomieni o posiedzeniu.
- Rada podejmuje decyzję większością głosów członków obecnych na posiedzeniu. W razie równości głosów rozstrzyga głos Dyrektora Szkoły Pompowej.
§ 7
- Niniejszy Regulamin został przyjęty przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.
- Regulamin obowiązuje od 11 marca 2025 r.