§ 1

Rada Szkoły Pompowej Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, nazywana dalej Radą, jest zespołem roboczym w rozumieniu § 24 pkt 15 Statutu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.

§ 2

  1. W skład Rada wchodzi nie mniej niż 8 i nie więcej niż 14 członków, będących członkami PTD oraz Dyrektor Szkoły Pompowej.
  2. Zarząd Główny PTD nowej kadencji na swoim pierwszym posiedzeniu powołuje Dyrektora Szkoły Pompowej, który kieruje pracami Rady.
  3. W terminie miesiąca od powołania Dyrektor Szkoły przedstawia Zarządowi proponowany skład osobowy Rady. Zarząd może zatwierdzić skład proponowany przez Dyrektora albo wprowadzić w nim zmiany, lecz nie większe niż dotyczące połowy członków Rady.
  4. Rada działa do zakończenia kadencji Zarządu Głównego, który ją powołał.
  5. Funkcję Dyrektora Szkoły można pełnić tylko raz. Członkiem Rady można być wielokrotnie. Członkiem Rady może też być były Dyrektor Szkoły Pompowej.
  6. Funkcję członka Rady można łączyć z innymi funkcjami w Towarzystwie, w tym we władzach Towarzystwa.

§ 3

  1. Zarząd Główny może odwołać członka Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek Dyrektora Szkoły, w szczególności wówczas, gdy członek nie wywiązuje się z obowiązków związanych z pełnieniem funkcji.
  2. Zarząd Główny może odwołać Dyrektora Szkoły z ważnych powodów.
  3. Członek Rady i Dyrektor Szkoły mogą zrezygnować z pełnionej funkcji w każdym czasie.
  4. W razie odwołania, rezygnacji, utraty członkostwa w PTD albo śmierci członka Rady albo Dyrektora Szkoły Zarząd niezwłocznie uzupełnia skład Rady.

§ 4

Do zadań Rady Szkoły Pompowej należy:

  1. Bieżące kierowanie działalnością Szkoły Pompowej PTD;
  2. Przygotowanie programu merytorycznego kursów: otwierającego, podsumowującego, re-certyfikującego;
  3. Określenie zakresu i programu merytorycznego dotyczących staży w ośrodkach referencyjnych;
  4. ustalanie i zatwierdzanie listy ośrodków referencyjnych uprawnionych do prowadzenia staży kierunkowych;
  5. Określenie zasad zaliczenia poszczególnych cykli Szkoły Pompowej oraz kursu re-certyfikującego;
  6. Opracowanie treści ofert dla sponsorów Szkoły Pompowej;
  7. Proponowanie Zarządowi Głównemu stawek wynagrodzeń dla prowadzących zajęcia w ramach Szkoły Pompowej oraz organizatorów poszczególne aktywności w ramach „Szkoły Pompowej”.
  8. Opiniowanie inicjatyw PTD w zakresie zmian systemu refundacyjnego i innych obszarów związanych  z zaawansowanymi technologiami stosowanymi w leczeniu cukrzycy (np. edukacji, wyceny punktowej wizyt itp.)
  9. Proponowanie Zarządowi Głównemu PTD zmian w systemie refundacyjnym technologii stosowanych w leczeniu cukrzycy oraz innych obszarach ściśle związanych  ze stosowaniem zaawansowanych technologii w diabetologii (np. edukacji, wyceny punktowej wizyt itp.).

§ 5

  1. Ani Rada ani poszczególni jej członkowie nie są uprawnieni do zaciągania zobowiązań oraz rozporządzania prawami w imieniu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.
  2. Koszty funkcjonowania Rady pokrywa Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.

§ 6

  1. Pracami Rady kieruje Dyrektor Szkoły Pompowej. Dyrektor Szkoły Pompowej reprezentuje Radę wobec Zarządu Głównego.
  2. Rada podejmuje decyzje na posiedzeniach, które mogą odbywać się on-line lub stacjonarnie, w zależności od potrzeb.
  3. Posiedzenia Rady zwołuje Dyrektor Szkoły Pompowej, informując wszystkich członków Rady o terminie i sposobie odbycia posiedzenia z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
  4. Rada może podejmować decyzje, jeżeli na jej posiedzeniu obecny jest Dyrektor Szkoły i wszyscy członkowie Rady zostali zawiadomieni o posiedzeniu.
  5. Rada podejmuje decyzję większością głosów członków obecnych na posiedzeniu. W razie równości głosów rozstrzyga głos Dyrektora Szkoły Pompowej.

§ 7

  1. Niniejszy Regulamin został przyjęty przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.
  2. Regulamin obowiązuje od 11 marca 2025 r.